Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Vandaag begint in China en in andere Aziatische landen het Chinees nieuwjaar, 春节 (chūnjíe) wordt het genoemd wat Lentefestival betekent.

Een belangrijke dag, een nieuw begin, het nieuwe begin word dit jaar extra versterkt doordat het tevens het jaar van de rat is, het eerste teken op de Chinese dierenriem.

De Rat is een slim en intelligent dier. En houdt ervan om hard te werken, heeft een sterke wil en is ambitieus.

Misschien voor jou een dag om eens te kijken hoe het met je ambities staat dit jaar.

Misschien wilde je gezonder gaan leven, minder of juist meer werken, stoppen met drinken of roken?
Hoe staat het daarmee? Of ga je nu pas beginnen?

Zelf ben ik er achter gekomen dat gezonder leven, dat betekend voor mij ook dit moment, gezonder eten en meer sporten nog niet helemaal gelukt.

Meer sporten wel, maar het eten is wat mij betreft nog iets te ongezond.
Vandaag besluit ik iets gezond toe te voegen, het schijnt te werken als je iets toevoegt aan je gewoonte ipv jezelf direct een en ander te ontzeggen, beter werkt.

Vandaag besluit is elk tussendoortje te vervangen voor een gezond alternatief, voor mij is dat op dit moment fruit.

Wat besluit jij?

Groeten Maikel.

‘Vier het leven dag’

Het is vandaag 22 januari en ook nog eens ‘vier het leven dag’ of te wel ‘Celebration of Life Day’.

Op deze dag staan we speciaal stil bij de mooie dingen in het leven, hoe groot of hoe klein dan ook.

Wat waardeer jij in je leven?

Als we vandaag speciaal stil staan bij de positieve momenten in het leven, hoe doe je dat op alle andere dagen van het jaar? Gaan deze zo aan je voorbij? Of geniet jij bijvoorbeeld van de kleine dingen.

‘Zelf schrijf ik elke dag 3 dingen op waar ik dankbaar voor ben die dag, elke avond 3 momenten waar je gelukkig van wordt’

Gisteren was dat bijvoorbeeld:
– even daten met Mandana naar Groningen.
– het licht van de zon, die was anders dan anders door de mist.
– Onze dochter naar school gebracht en samen haar werkjes bekeken.

Zo zie je dat het van alles kan zijn, groot naar klein, voor mij maakt het het mooi omdat ik er even bij stil sta, ook al lijken sommige moment zo gewoon en standaard, toch is het bijzonder.

Nog een voordeel van de momenten opschrijven, je begint ze te herkennen en hoe saai of stom een dag soms is, er zijn altijd mooie momenten.

En als je je zelf toch verwend met een date, of een etentje, vier dan iets, gisteren vierde we dat we al 4 maanden niet gedronken hadden, even helemaal geen alcohol, en stonden we er bij stil dat dat best veel energie geeft.

Kortom genoeg om te vieren, elke dag, elke moment.

Warme groet,

Maikel

Je energielevel verhogen.

Een van mijn ervaringen om meer energie te ervaren.

Misschien ken je dat gevoel, je stapt s’ochtends onder de warme douche vandaan en voelt je nog slaperiger dan daarvoor, of je zit bij de warme kachel, lekker rozig, l je hebt eigenlijk geen zin meer om iets te gaan doen.

Wat zou er gebeuren als je nou eens een koude douch zou nemen, koud zou afdouchen of een wandeling zou maken in de kou.

Intern komen er dan allerlei processen op gang o.a.; je zenuwstelsel wordt geactiveerd, er worden diverse hormonen aangemaakt, waaronder adrenaline, meer elektrische pulsen via de zenuwen gaan naar de hersenen.

Alles tezamen een mooi pakket aan processen om je energieker te voelen en te zijn.

Zonder meteen dieper op alle processen in te gaan zou ik zeggen:

‘Probeer het eens een week of meer en ervaar de voordelen’

 

Groeten Maikel

Je kan hier de cold shower challenge downloaden.

Family Bootcamp

Conditie, kracht en FUN!

Dit is slecht een idee van wat we zondags gaan doen, gaan de weg loopt het soms net even anders.

Warming up
Rondje hardlopen/joggen, korte oefeningen op de plaats en stretchen ( yoga ) .

Kern 1 looptraining en circuit (conditie/ uithoudingsvermogen)
We mixen vandaag kern 1 en 2

Starjumps
Mountain climbers
Knieheffen
Rondje Inspiratieplek
Touwtje springen

Kern 2 circuit en core (Uithoudingsvermogen en kracht)

Vandaag 30 seconde per oefening en 15 sec rust.

Slamball ( frustratie )
Battlerope 2 x
Trx ( Biceps )
Kettlebell ( Deadlift )
Dumbbell ( Row rug )
Kettlebell swing (totaal)

Tussen door doen we een gezamenlijke verrassing:
Sally up Sally down

Push-up
Plank
Squad
Burpee

Core kwartier in de trainingsruimte

We sluiten af met een bakkie.

Groeten Maikel

Kom jij altijd tijd tekort?

Kom jij altijd tijd tekort? Nooit eens tijd voor jezelf? Lees dan dit 😃.

Alweer een jaar geleden gestart met vroeg opstaan.

Een experiment voorgesteld door Koen de Jong van Sportrusten

Een maand lang om vijf uur opstaan, gekoppeld aan je eigen ochtendritueel.

Twee uur helemaal voor jezelf in de rust en de stilte.

Voor mij werd dat een maand lang iedere ochtend yoga, mediteren, sport en schrijven.

🔥Wat het me opleverde🔥

gestopt met een baan die me niks opleverde

meer focus op ons bedrijf De Inspiratieplek en daardoor drie yoga groepen kunnen opstarten🙏🏻🤸🏻‍♀️🧘🏻‍♀️

8 kilo afgevallen

bewuster omgaan met voeding en alcohol. Vroeg opstaan met een stuk in je kraag is echt niet lekker 🤣

☀️Maar vooral de prachtige zonsopgangen die ik heb gezien en de heerlijk rustige ochtenden in de tuin en tijd voor mezelf is wat er ik er het fijnst aan vond.

Ik ben er na die maand nog een hele tijd mee doorgegaan maar in de wintermaanden werd het toch lastiger.

Maar het is nu ineens weer juni dus ik ga er in ieder geval weer een maand voor 😃💪🏻🔥

Groetjes Mandana

5e editie van Freezeland Coolchallenge!

De Leefstijl Academie en De Inspiratieplek organiseren op 5 januari alweer de 5e editie van de Freezeland Coolchallenge! En dit laten we dit jaar natuurlijk niet stilletjes voorbij gaan….
Daar later meer over, maar waarom doen we dit ook alweer?

De laatste echte winter was januari 1997. De winters worden zachter, de temperatuur van de aarde stijgt. Wij vinden dat op zijn zachts gezegd bijzonder. Naast maatschappelijke veranderingen die bijdragen aan een gezondere aarde, kun je ook invloed uitoefenen op je eigen gezondheid.

En wel heel verregaand!

Zo toont The Iceman (Wim Hof) aan dat je d.m.v. ademhalingstechnieken, koudetraining en mindset sturing kunt geven aan je autonome zenuwstelsel. Op basis hiervan willen we je een reset aanbieden waarna je gezonder en meer bewust het jaar 2019 aangaat.

Je gaat het doen!

Met deze kick-off gaan we samen de aanzet maken tot verandering en geven we je mee dat je zelf invloed hebt op je leefomgeving, maar zeker je eigen gezondheid.

Durf jij het aan beter te worden?

Doe mee.

Hoe ik in één weekend leerde een marathon te lopen.

In de zomer van 2015 besloot ik…… Ik ga de marathon van Rotterdam lopen!

Trainingsschema op de koelkast.
4 uur mocht ik er maximaal overdoen.

Je kent de schema’s vast wel, duurloop, rustige loop, snelle loop, hartslag etc etc.
En ook elke keer iets verder tijdens de duurloop, of iets sneller.

Al gauw hield ik me niet aan het schema en hield ik met vast aan de enkele duurloop die ik deed, of de Mudmasters, dat was toch ook 20 km?!
Ongeveer gelijk aan de duurloop van dat moment. ‘Ja, tuurlijk’?!

“Hoe ik in één weekend leerde een marathon te lopen.” verder lezen