Mindfulness training in Ulrum

Leef lichter, ontspan en geniet meer van het leven.

Dat wil ik!

Dichtbij

Je hoeft niet speciaal naar de stad voor de mindfulness training. Bespaar tijd en parkeerkosten.


Praktisch

De oefeningen uit de training zijn eenvoudig en makkelijk toepasbaar in het leven van alle dag. 


Persoonlijk

Je traint in een kleine groep en krijgt daardoor persoonlijke aandacht. 


Van Stress Naar Happiness

Multitasken


Heb jij last van stressklachten? Vind je het lastig om met je emoties om te gaan? Heb je een vol en druk hoofd? Is het moeilijk voor je om steeds alle ballen hoog te houden?

Wil je je graag stabieler voelen in deze onrustige tijden?

Volg  de training.
Ontspanning met de Wim Hof Methode

Train je aandacht


Het goede nieuws is dat je je hersenen, net als je lichaam, kunt trainen.

Aandacht is als een spier en spieren kan je trainen. Het blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat als je je aandacht traint je beter in staat bent om in het hier en nu te leven en meer kunt genieten van je leven.

Met mindfulnesstraining train je je aandacht. 

Ontspanning met de Wim Hof Methode

Mindfulness, wat is dat?

Simpel gezegd: Dat je leert omgaan met wat er op dit moment in je leven gaande is. Door mindfulness leer je aanwezig te zijn in het hier en nu. Het nu is het enige moment dat we hebben. Je kunt alleen nu je problemen oplossen, je gelukkig voelen en je leven leven. 

Door mindfulness leer je hoe je van dat nu een mooier en gelukkiger moment kunt maken.

je leert hoe je ondanks alle onzekerheden en uitdagingen in je leven rustig en standvastig kunt blijven.

We hebben allemaal te maken met de hectiek van de dag en we reageren vaak vanuit de "automatische piloot". 

Je herkent het vast wel. Dat je in gedachten steeds maar bezig bent met wat je allemaal nog moet doen. Je maakt je druk over de toekomst. Maar je denkt ook vaak over het verleden. Het gevolg is dat je steeds maar in je hoofd zit en dus weinig tijd hebt om stil te staan in het hier en nu. 

Maar het nu is de enige plek waar je leven zich afspeelt. Niet in het verleden en ook niet in de toekomst. Het gevolg van al dat denken is dat je stress ervaart en spanning opbouwt in je lichaam. 

Je slaapt slecht.

Je hebt een kort lontje.

Je piekert.

Je bent somber en geïrriteerd.

Je voelt je vaak moe en overweldigd. 

Dit alles kan zelf leiden tot een overspannenheid, een burn-out of een depressie.

Mindfulnesstraining is geschikt voor jou als je:

  • een investering wil doen in de kwaliteit van je leven
  • wilt leren hoe je beter om kunt leren gaan met verandering
  • meer en intenser wil genieten
  • bereid bent op een nieuwe manier naar je patronen te kijken


Maar mindfulnesstraining is vooral iets voor jou als je:

  • het gevoel hebt geleefd te worden door je dagprogramma
  • vaak piekert
  • het moeilijk vindt om grenzen aan te geven
  • je in een druk leven beter staande wilt houden 
  • last ervaart door spanning of stress
  • beter wilt leren omgaan met moeilijke emoties
  • meer momenten wilt vinden van rust en genieten 
  • het moeilijk vindt om grenzen aan te geven
Mandana Mindful Yoga Pose

De Mindfulnesstraining.

De mindfulnesstraining wordt ook wel “de Achtweekse” of Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) training genoemd.

De training bestaat uit een vaststaand programma waarvan de effecten wetenschappelijk onderzocht en bewezen zijn.

De training is vooral praktisch. Je leert door te doen en te ervaren. Op een praktische manier komen theoretische onderwerpen aan bod, zoals het omgaan met stress en negatieve gedachten en het aangeven van grenzen.

Elke bijeenkomst bespreken we de ervaringen. Dit is een belangrijk onderdeel van de training want door stil te staan bij de ervaring ontwikkel je inzicht over hoe je met jezelf omgaat.

Tijdens de training leer je verschillende concentratie- en aandacht oefeningen, zit- en loopmeditatie en eenvoudige yogaoefeningen.

Het programma bestaat uit acht bijeenkomsten van 2 a 2,5 uur en een hele oefendag. Bij de training hoort een werkboek met oefeningen voor thuis. Voorafgaand aan de training heb je met mij een intakegesprek en dan kijken we samen of te training bij je past.

Ryanne recentie De Inspiratieplek

Yanne

Ik leef! Mindful!

De Inspiratieplek heeft voor mij rust en stilte in mijn leven gebracht. Mandana's begeleiding is hierin steunend open en nuchter.

Een moment in de week, even voor mezelf in stilte om de waarnemer in mijzelf te ontdekken.

Mandana Yogadag

Van chaos naar rust en zelfacceptatie

Vijftien jaar geleden ben ik uit pure wanhoop begonnen met mediteren. 

Ik had geen idee waar ik aan begon toen ik me opgaf voor de meditatiecursus maar eigenlijk was het mijn laatste poging om rust in mijn leven te krijgen.

En het hielp!  Niet meteen maar langzamerhand veranderde de dingen als vanzelf om me heen.

Ik leerde wat ik voelde, waar ik behoefte aan had, ging beter voor mezelf zorgen, kreeg toegang tot een stuk in mezelf waar ik wel rust en overzicht bleek te hebben.

Door mijn leven aandacht te geven leerde ik mezelf kennen. Ik mocht kiezen en kwam er achter dat ik invloed had op mijn leven. 

Hierdoor kwam er veel meer rust in mijn gezinsleven en het huishouden. Ik ging dingen doen die belangrijk voor me waren, die ik leuk vond.

Zo volgde ik meerdere zenmeditatie trainingen, verdiepte me daarna in Mindfulness en Yoga en werd mindfulnesstrainer. Mijn zelfvertrouwen groeide door bewuste keuzes te maken en te kiezen voor mijn gezondheid. Ik stopte met roken, liet de alcohol staan en begon mijn eigen mindfulnesscentrum.


Al Jarenlang geef ik Mindfulnesstrainingen en ik ben er van overtuigd dat mindfulness een enorm positieve invloed heeft op jouw leven. Train je aandacht en je leven verandert, hoe dan ook. Je hebt zoveel meer invloed dan je denkt. Jij bent de baas, niet jouw omstandigeheden.

Het is niet nodig om je slachtoffer te voelen want in dit moment liggen oneindig veel mogelijkheden. 

En dat gun ik jou ook zo!


Love Your Beautiful Brain, Because it's the Only one you've got.

X Mandana

Ik heb de Mindfulness cursus gevolgd bij Mandana. Het is een mooie cursus waarin je dingen leert die je al meteen kunt toepassen in je leven. 
Mandana is een professionele trainer en heeft bovendien haar eigen praktijkruimte.
Een aanrader voor mensen met een druk leven, die zich meer bewust willen worden van de dingen die ze doen en dus meer willen genieten. Maar eigenlijk raad ik iedereen deze cursus aan!

Annemieke

Deze cursus kon in mijn leven niet op een beter tijdstip komen. Het heeft mij de rust en balans teruggebracht die ik even kwijt was.
De sessies over hoe om te gaan met een stressvolle situatie waren voor mij ook echt een eye-opener.
De stiltedag vond ik ook een verademing, Even geen ‘sociale druk’ maar er gewoon ‘zijn’. Heerlijk! Deze training is een investering in jezelf en ik ben blij dat dit op mijn pad is gekomen

Silvia

De cursus Mindfulnes van Mandana was erg goed en echt iedereen aan te raden. Zeker in deze tijd waarin wij (ten onrechte) allemaal vrolijk bijvoorbeeld aan het multitasken zijn terwijl we dat eigenlijk helemaal niet kunnen.. Inzichten als deze komen aan de orde in de cursus, maar ook het geven van aandacht aan de zaken waar je mee bezig bent (super nuttig ook in het hedendaagse werken)
Kortom, een aanrader!

Dirk
Mindfullnes buddha trainingsruimte

Wil jij ook:

  • meer zelfvertrouwen 
  • beter kunnen ontspannen 
  • leren omgaan met de drukte in je hoofd 
  • spanning loslaten
  • je grenzen beter aangeven
  • meer grip op je aandacht 
  • weer genieten van je leven? 
Geef je dan op!
Mandana
€ 395,-

Mindfulness training.

We starten op:

Woensdag 31 augustus om 19.30 uur tot 21.30 uur.

Vrijdag 2 september om 09.30-11.30

  • Persoonlijk intake
  • 8 avonden op de Inspiratieplek.
  • 1  stilte dag.
  • Een eigen werkboek.
  • Ingesproken meditaties voor thuis.
  • betalen in twee termijn is mogelijk.