Family Bootcamp

Conditie, kracht en FUN!

Dit is slecht een idee van wat we zondags gaan doen, gaan de weg loopt het soms net even anders.

Warming up
Rondje hardlopen/joggen, korte oefeningen op de plaats en stretchen ( yoga ) .

Kern 1 looptraining en circuit (conditie/ uithoudingsvermogen)
We mixen vandaag kern 1 en 2

Starjumps
Mountain climbers
Knieheffen
Rondje Inspiratieplek
Touwtje springen

Kern 2 circuit en core (Uithoudingsvermogen en kracht)

Vandaag 30 seconde per oefening en 15 sec rust.

Slamball ( frustratie )
Battlerope 2 x
Trx ( Biceps )
Kettlebell ( Deadlift )
Dumbbell ( Row rug )
Kettlebell swing (totaal)

Tussen door doen we een gezamenlijke verrassing:
Sally up Sally down

Push-up
Plank
Squad
Burpee

Core kwartier in de trainingsruimte

We sluiten af met een bakkie.

Groeten Maikel

Kom jij altijd tijd tekort?

Kom jij altijd tijd tekort? Nooit eens tijd voor jezelf? Lees dan dit 😃.

Alweer een jaar geleden gestart met vroeg opstaan.

Een experiment voorgesteld door Koen de Jong van Sportrusten

Een maand lang om vijf uur opstaan, gekoppeld aan je eigen ochtendritueel.

Twee uur helemaal voor jezelf in de rust en de stilte.

Voor mij werd dat een maand lang iedere ochtend yoga, mediteren, sport en schrijven.

🔥Wat het me opleverde🔥

gestopt met een baan die me niks opleverde

meer focus op ons bedrijf De Inspiratieplek en daardoor drie yoga groepen kunnen opstarten🙏🏻🤸🏻‍♀️🧘🏻‍♀️

8 kilo afgevallen

bewuster omgaan met voeding en alcohol. Vroeg opstaan met een stuk in je kraag is echt niet lekker 🤣

☀️Maar vooral de prachtige zonsopgangen die ik heb gezien en de heerlijk rustige ochtenden in de tuin en tijd voor mezelf is wat er ik er het fijnst aan vond.

Ik ben er na die maand nog een hele tijd mee doorgegaan maar in de wintermaanden werd het toch lastiger.

Maar het is nu ineens weer juni dus ik ga er in ieder geval weer een maand voor 😃💪🏻🔥

Groetjes Mandana

5e editie van Freezeland Coolchallenge!

De Leefstijl Academie en De Inspiratieplek organiseren op 5 januari alweer de 5e editie van de Freezeland Coolchallenge! En dit laten we dit jaar natuurlijk niet stilletjes voorbij gaan….
Daar later meer over, maar waarom doen we dit ook alweer?

De laatste echte winter was januari 1997. De winters worden zachter, de temperatuur van de aarde stijgt. Wij vinden dat op zijn zachts gezegd bijzonder. Naast maatschappelijke veranderingen die bijdragen aan een gezondere aarde, kun je ook invloed uitoefenen op je eigen gezondheid.

En wel heel verregaand!

Zo toont The Iceman (Wim Hof) aan dat je d.m.v. ademhalingstechnieken, koudetraining en mindset sturing kunt geven aan je autonome zenuwstelsel. Op basis hiervan willen we je een reset aanbieden waarna je gezonder en meer bewust het jaar 2019 aangaat.

Je gaat het doen!

Met deze kick-off gaan we samen de aanzet maken tot verandering en geven we je mee dat je zelf invloed hebt op je leefomgeving, maar zeker je eigen gezondheid.

Durf jij het aan beter te worden?

Doe mee.

Hoe ik in één weekend leerde een marathon te lopen.

In de zomer van 2015 besloot ik…… Ik ga de marathon van Rotterdam lopen!

Trainingsschema op de koelkast.
4 uur mocht ik er maximaal overdoen.

Je kent de schema’s vast wel, duurloop, rustige loop, snelle loop, hartslag etc etc.
En ook elke keer iets verder tijdens de duurloop, of iets sneller.

Al gauw hield ik me niet aan het schema en hield ik met vast aan de enkele duurloop die ik deed, of de Mudmasters, dat was toch ook 20 km?!
Ongeveer gelijk aan de duurloop van dat moment. ‘Ja, tuurlijk’?!

“Hoe ik in één weekend leerde een marathon te lopen.” verder lezen

Stop met multitasken, verminder je stress en maak je werk leuker.

Vorige week heb ik je in mijn blog. De mythe van multitasken uitgelegd dat multitasken eigenlijk helemaal niet bestaat en dat het menselijk brein maar aan een ding tegelijk echte aandacht kan besteden.

Ook werd duidelijk dat mensen die zo veel mogelijk dingen tegelijk proberen te doen uiteindelijk veel minder productief zijn,
meer fouten maken, minder creatief zijn en vooral meester zijn in alles wat irrelevant is:
ze laten zich door van alles en nog wat afleiden.
Door vaak te switchen tussen taken krijgen je hersenen een dopamine injectie en dit zorgt voor een lekker gevoel en een gevoel van beloning.
Het brein is steeds op zoek naar een nieuwe dopaminekick en makkelijke taken zoals appen en facebooken voorzien daarin.
Dit werkt voor het brein zeer verslavend.

ONTSNAP AAN DE VAL

“Stop met multitasken, verminder je stress en maak je werk leuker.” verder lezen